Marjolein, 29 jaar oud, hoogbegaafdheidscoach en docent Nederlands, woonachtig te Groningen.

Tijdens mijn opleiding heb ik op verschillende scholen lesgegeven met een grote verscheidenheid aan leerlingen; een mbo in Friesland, HAVO/VWO in Winschoten en in Groningen op een onderwijsinstelling voor leerlingen met leerproblematiek en leerachterstand.

Het “lesgeven” begon voor mij eigenlijk al op 15 jarige leeftijd toen ik aan de slag ging als zeilinstructrice!

Ik geef les vanuit het inzicht dat elke leerling uniek is. Iedere leerling verdient het om het beste uit zichzelf te halen en zich volledig te ontplooien. Het geeft mij energie als leerlingen van mij willen leren en ik hen hierin de mogelijkheden en ondersteuning kan bieden, hen inzicht kan geven in hun eigen handelen en ontwikkeling.

Als hoogbegaafdheidscoach en leerlingbegeleider is het mijn kracht om leerlingen zichzelf te laten zijn en door het aanreiken van praktische oefeningen en tips, hen gereedschap te geven in een bijzondere en bepalende levensfase. Ik ben er van overtuigd dat je hiermee een essentieel verschil kunt maken in de schoolcarrière van een kind, de opmaat naar het volwassen bestaan!

Mijn motto; “Van fouten maken kun je een heleboel leren!”.
Mijn motor: Ik voel mij bevoorrecht en het geeft mij energie als mensen van mij willen en kunnen leren.

Sandy. 53 jaar, Ik leer leren coach, docent kunstvakken en leerlingcoördinator. Woonachtig te Wildervank.

Door de ruim 30 jaar die ik in het onderwijs werkzaam ben, heb ik de benodigde ervaring, gewerkt van groep 8 (MYP 1), Mytylschool, VMBO BB tot en met Gymnasium en cursussen voor kinderen en volwassenen. Hiervan een groot gedeelte in Rotterdam en omstreken en de laatste 12 jaar in Groningen.

Mijn passie voor het onderwijs was er al vanaf de lagere school. Vanaf de tweede of derde klas was het voor mij duidelijk dat ik voor de klas zou komen te staan, en zo geschiedde…Wat mij voor ogen staat als ik aan mijn leerlingen denk, is dat een veilige leeromgeving essentieel is voor een evenwichtige ontwikkeling. Belangrijk in het creëren van deze veilige leeromgeving is het aanbieden en aanleren van structuur en organisatie. De bouwstenen en het fundament. Vanuit mijn eigen, creatieve vak, heeft de individuele benadering van de leerling altijd een prominente rol gehad en is mijn overtuiging dat elke leerling, met de juiste begeleiding, succesvol zal zijn.

Mijn motto: “We gaan ervoor en we komen er!”
Mijn motor: Het moment dat kwartjes vallen en geloof in eigen kunnen ontstaat.

Sandy en Marjolein: Vanaf onze eerste kennismaking zijn wij een hecht team. Continu aanvullend en met een eenduidige visie op het onderwijs. We gaan voor een duurzaam, positief, ontwikkeling, duidelijkheid, rust, betrouwbaarheid in een sfeer waarin iedereen zichzelf kan ontwikkelen, zijn en worden. Samen gaan we ervoor!